Meetings

Meetings:

Nieuwegein, 2016
Ons vertrouwde vaste plekje, een bloedhete dag in het begin van juni.
Nu hadden we vorig jaar al last van geparkeerde vrachtwagens, dit jaar was het nog 3x zo erg en konden we moeizaam een plekje vinden voor onze auto’s. Niet heel erg druk, maar wel gezellig. Bekende gezichten en ook weer nieuwe mensen met stuk voor stuk unieke Mazda’s.

Nieuwegein, 2014 /2015
Zowel in 2014 als in 2015 stonden we weer op het voor ons zo bekende plekje langs de A27. Ondanks het weer een goeie opkomst, veel bekende gezichten en schitterende auto’s.

Nieuwegein, 2012
Géén 1 aprilgrap, maar een meeting op ons vertrouwde plekje. Een koude wind, maar van al die mooie Mazda klassiekers en binnen een kop warme koffie kreeg iedereen het gelukkig snel weer warm.

Nieuwegein, 2010
Geen zomerweer, maar wel droog en super gezellig. Veel aanwas uit België en verrassende exoten.

Nieuwegein, juni 2008
En natuurlijk  wederom een setje foto’s van Martijn van Dijk. … natuurlijk natuurlijk.Ik kon het niet laten, een paar dagen later maakte ik op Internet bekend dat er weer een grote bijeenkomst georganiseerd wordt.
29 juni 2008, algemeen, voor iedereen die een oude Mazda wil zien is van harte welkom. Er zal veel en gezellig gekeuveld worden, dat is een ding wat heel zeker is. Nieuwegein, here we come… Jawel, Nieuwegein aan de A27 is toch wel een plek bij uitstek. Het ligt centraal en het is bekend, gemakkelijk en heeft een grote parkeerruimte.

Weer nieuwe oldtimers, weer echte liefhebbers en weer mooie Mazda’s. Waar komen ze vandaan? Naast de mooie auto’s kregen we deze keer bezoek uit België en Duitsland. Het begint ergens op te lijken, we komen er wel. Een schitterende hoeveel aan variatie in 929, een 616, prachtige RX-7 modellen en hier komt ie, 323 uit de oudheid kwam ook opdagen. Een van de aanwezigen heeft zich vanaf begin jaren 80 al met zin 323 bezig gehouden en nu er ook de familie er mee onderhouden. De allerbeste man sprak vol lof over zijn autootje en wat die auto allemaal nog moet meemaken.. die van ons waren al met pensioen en hij nu nog balken en palen vanaf Zeeland naar Leiden. Jawel.  Mazdadagen zoals deze zijn toch wel heel veel erg leuk. What’s next?

Toertocht Utrechtse Heuvelrug, april 2008
En zo kwam het er toch van: Onze eerste eigen Mazda Classics Tourtocht door de Utrechtse Heuvelrug. Het heeft te lang geduurd mensen, het momentum zat niet mee, sterfgevallen, het weer, en je moet natuurlijk ook nog zin hebben in het op te zetten. Om dat laatste te bewerkstelligen had ik prima ondersteuning van Martijn van Dijk, de secretaris van de Mazda 626 club. Geweldig hoe het allemaal verliep, hij had alles al geregeld en gecontroleerd voordat ik ook maar iets hoefde te zeggen. Aanvankelijk begin April, afgeketst wegens het slechte weer, wat achteraf kletskoek bleek, een week later, werd ook niets, had dus eigenlijk ook wel gekund, dan maar ineens twee weken verder en toeval bracht ons ook heel mooi weer. Een echte bijeenkomstweer om zo maar te zeggen. Aangemeld op 30 maart werd het uiteindelijk 27 april 2008. Desalniettemin… de diehards waren er weer bij en het werd een schitterende dag!

Terschuur, april 2007
…Geen Nieuwegein maar Terschuur … en gaan gewoon verder… 
En een hele mooie dag in onze historie, 15 April 2007.
Velen onder ons zullen dit niet gauw meer vergeten, stukken beter dan op een parkeerplaats en stukken beter dan op een open vlakte langs de snelweg waar verder niets te doen is.
De zon hoog aan de hemel, de oude Mazda’s opgepoetst, netjes en schoon in al hun rust, klaar voor hun halfjaarlijkse bijeenkomst. Het moest er een keer van komen, langzaam aan drijven de oude Mazda’s steeds verder naar boven.  Hoogtepunt van de dag?
Wat is er nu mooier dan jouw auto te kunnen laten zien aan mensen die hun leven lang in zo’n auto hebben gereden hebben, of die zo’n Mazda nog nooit gezien hadden.

Nieuwegein, aug. 2006
Nog een keertje Nieuwegein? Wat dan? Bij de vorige bijeenkomst was er voldoende enthousiasme. Tijd is een factor die je niet in handen hebt, augustus, vakantie en het weer. Zat het allemaal tegen. Ik had niemand verwacht, 4 op zijn hoogst.  Er zijn Die-hards! Veel meer dan ik had gedacht. Hierbij wil ik graag opmerken dat ik de foto’s van de ‘echte’ oldtimer zo geweldig vond, deze er uit respect heb toegevoegd. Kan ook zijn dat hij zijn bijeenkomst eind jaren ’40 gemist heeft natuurlijk. Overigens ook leuk twee MX-5jes van de eerste generatie te zien aansluiten.

Nieuwegein, april 2006
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De boel blijven managen valt ook niet mee. Adressen, reacties die uitblijven, de onwetendheid, hoe bereik je de rest van Nederland? Dit zal ook in de toekomst moeilijk blijven. Ben rijk aan ideeën dus dat komt wel goed. Let maar eens op!  En het werd succesvol, meer dan ooit!
Om 13:15u werden er zelfs meer dan 37 auto’s geteld en er kwamen er nog bij. Dankzij de harde wind bleef het de hele dag droog alhoewel het erg koud was, maar toch. Dat hield deze doorgewinterde veteranen niet van de weg. Waar komen ze toch vandaan?
Het lijkt een ware rage te worden met Mazda’s.
Wat dacht je van Erwin, zijn Cosmo (Japan) met originele velgen en sportset, trok heel veel aandacht, de RX-2 van Jack? Een plaatje! Of het Japanse 323-tje, cabrio met turbomotor, een paar uitstekende 818 modellen met ieder hun eigen kleur, maar goed, dat kon je de heer Volman, Marcel en Teo wel toevertrouwen. Custom Made stond er ook een hoogstandje bij, de 929 coupé uit 1985 van Jappie, heel erg mooi diepblauw/paars. RX-7 cabrio met turbo II motor, dat is nu ook niet wat je iedere dag tegenkomt. Hier stonden er 2! 1000tjes, 1300tjes, 1500. Ik mag wel zeggen dat dit voor iedereen naar volle tevredenheid is verlopen.

Nieuwegein, 2005
Op 3 april dacht ik, kom we pakken het eens beter aan. Meer bedrijven, mailtjes eruit, krant erbij, en jahoor dat schoot roos. Weer nieuwe liefhebbers erbij, nog meer oude mazda’s en wat het mooiste van alles was:  We kregen een R100tje op bezoek. Het was beregezellig, het weer was geweldig, de opkomst superb en we bleven hangen tot vroeg in de avond. Oude bekenden en jawel, ook één van de oprichters van het eerste uur van de orignele Hadi-Mazda club.

Reacties zijn gesloten.